ارائه خدمات پرستاری کودک و سالمند و بیمار در منزل

خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری از کودک و سالمند و بیمار در منزل با بهره گیری از با تجربه ترین پرستاران در تهران با نرخ مصوب اتحادیه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

با تجربه ترین پرستاران در جهت نگهداری از سالمند در تهران را از ما بخواهید

انسان ها در دو دوره از زندگی خود بیشتر از زمان های دیگر به توجه و مراقبت اطرافیان نیازمندند؛ کودکی و دیگری کهنسالی، اگر دقت کنید میفهمید که این دو دوره از زندگی انسان ها چه شباهت هایی باهم دارند و گاهی اوقات در قسمت دوم زندگی انسان ها نیاز به پرستار سالمند دارند.

همانگونه که یک کودک نیاز به محبت، کمک در خوردن غذا، پوشیدن لباس، استحمام و... را دارد، یک سالمند نیز به این دسته از کمک ها احتیاج دارد، نگهداری از سالمند در منزل کار ساده ای نیست اما حضور سالمند در مزل به عنوان بزرگترین و گرانقدر ترین عضو خانواده میتواند باعث دلگرمی و شاد کامی لیه افراد خانواده باشد همچنین خود سالمند در کنار خانواده بهتر با این دوران از زندگی کنار می آید.

سالمندان چشم و چراغ خانه‌های ما هستند، همه ما ایرانی‌ها به این فرهنگ بومی که احترام به سالمندان واجب است معتقدیم و همه اعتقاد داریم که وجود این گوهرهای گرانبها در زندگی‌ مان غیر قابل انکار و باعث برکت و روزی است و خدای ناکرده روزی اگر از در کنارمان نباشند و در خانه ابدی‌شان بخوابند، آه و ناله سر می‌ کنیم و… اما وقتی هستند گاهی آنها را نمی‌بینیم و حرف دلشان را نمی‌شنویم و حتی گاهی از سر شکایت به آنان نیش زبان هم می‌زنیم، یا با رفتار بدمان روح نحیف شان را می آزاریم.

پرستاری از سالمندان در منزل

در واقع مراقبت از سالمند و پرستاری از سالمند در منزل دغدغه بسیاری از خانواده هاست و از طرفی سالمندی دوره ای پر خطر و حساس در زندگی هر فرد است، بنابراین پرستاری از سالمندی که توانایی مراقبت از خود را ندارند یک کار دائمی است و شاید گاهی از عهده فرزندان او نیز خارج باشد، بنابراین نیاز است گاهی از پرستار سالمندان استفاده شود

پرستاری از سالمندان یکی از مهمترین وظایف هر مرکز خدمات پرستاری می باشد ، مرکز خدمات پرستاری ما با پرستارانی با تجربه، آماده ارائه انواع خدمات پرستاری به سالمندان در منزل به صورت روزانه، شبانه، شبانه روزی، مقطعی و شیفتی در بخش های استان تهران با بهترین کیفیت و با بهترین قیمت ها می باشد.

جمعیت سالمندان به علت بالارفتن سن امید به زندگی در جوامع مختلف روبه افزایش است، از این رو اگر برای آن برنامه ریزی مدونی صورت نگیرد، در آینده چالش هایی را در حوزه مراقبت از سالمندان ایجاد می کند.

در حدود دهه 90 میلادی سن امید به زندگی 48 سال بوده است اما امروزه این عدد به 75 سال رسیده است که نشان دهنده ی پیر شدن افراد جمعیت جهان است، حتی گفته اند که در برخی آمار ها در سال 2030 سن امید به زندگی به بالای 90 سال میرسد.

عمواملی چون اضطراب، بیماری های جسمی، افسردگی و دیگر بیماری های بر سلامت جسم و آرامش سالمند تأثیر بدی میگذارد و گردش در طبیعت، پیاده روی، قدم در طبیعت، نگاه به حیوانات زیبا و زبیعت شگفت انگیز، نشستن در کنار رودخانه و ... همه و همه نقش زیادی در سلامت روان و جسم سالمند دارد.

انتخاب پرستار مناسب

نگهداری از سالمندان به دلیل اینکه سن و سالی از آنها گذشته است باید به گونه ای باشد که اولاً ب شعور و شخصیت آنها برنخورد و به آنها بی احترامی نشود، دوماً استقلال نها حفظ شود تا به علاوه اینکه روند بهبودشان را طی میکنند، عزت نفس نیز داشته باشند و احساس سر زندگی کنند که اگر بیماری خاصی داشتند باعث بدتر شدن آن نشو.

پرستار سالمند باد چه ویژگی هایی داشته باشد؟

صبور بودن یک پرستار همیشه در اولویت قرار میگیرد.

باید با آرامش و آرامی و شمرده شمرده با سالمند صحبت کند.

باید توانایی و حوصله حرف زدن و گوش سپردن به حرف های سالمند را داشته باشد.

بر احساسات و هیجانات خود نسبت به حرف ها و رفتار های سالمند کنترل داشته باشد و دچار تغییر ناگهانی نشود.

برای برخورد با سالمندان مخصوصاً آنهایی که دچار مشکل روانی هستند، خلاق و هوشیار باشد و بداند که در آن شرایط باید چگونه رفتار کند.

نگهداری از سالمند با فشار خون بالا

فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج دوران سالمندی می باشد، نگهدار یا پرستار سالمند با به کار گیری روش های ساده می تواند به سالمند با بیماری فشار خون بالا کمک نماید.

نگهداری از سالمند مبتلا به فشار خون نیاز به برنامه ریزی درباره ی تغذیه و ورزش خواهد داشت، مراقبت از سالمندان در حین تشویق سالمند برای کمک به روند بهبود بیماری می تواند هم از لحاظ جسمی و هم روانی سلامت سالمند را ارتقاء می دهد، نگهدار سالمند با بکارگیری شیوه های جدید در بهبود حال بیمار می تواند سلامتی را برای بیمار فراهم نماید و سالمند بدون آن که اذیتی به روح یا جسمش برسد سریعاً بهبود پیدا کند.

نقش پرستار سالمند در منزل در مراقبت های طولانی مدت

مراقبت از سالمند برای مدت طولانی چالش های زیادی را برای پرستار سالمند در منزل به وجود می آورد، پرستار سالمند در منزل و خانواده های مریض یا سالمند یا بیمار توجه داشته باشند عدم فعالیت های جسمی و بی حرکتی به مدت طولانی سریعا می تواند منتج به زوال جسمی گردد، ضعیف شده ماهیچه ها و عضلات، سفت شدن مفاصل، ایجاد زخم های بستر یا زخم های فشاری، یبوست، مسائل توام با کنترل مثانه و دفع می تواند بسط پیدا کن.

در نگهداری های طولانی مدت در منزل توجه داشته باشید افراد غیر فعال سالمند می توانند در معرض خطر ترومبوز، آمبولیسم، عفونت های تنفسی همانند ذات الریه، اغتشاش فکری، افسردگی و سوء هاضمه قرار گیرند.

پرستار سالمند باید توجه داشته باشد که فرد تحت مراقبت خود را به هر طریق با تشویق و ترغیب، خنده و محبت، باید رختخواب را ترک کند و فعال باقی بماند، وقتی سالمندی به رختخواب عادت کند و کمکی جهت حرکت او به وجود نیاید، مطمعن باشید که سیر نزولی تخریب جسمی و روحی در او سرعت گرفته و چالش های مراقبت را بیشتر میکند.

نظرات (۲)

واقعا جالب بود و مطلب آموزنده ای بود و از مطالب شما در زندگی استفاده خواهم کرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی