ارائه خدمات پرستاری کودک و سالمند و بیمار در منزل

خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری از کودک و سالمند و بیمار در منزل با بهره گیری از با تجربه ترین پرستاران در تهران با نرخ مصوب اتحادیه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

پرستار کودک به کسی اطلاق می شود که زمان مشخصی از روز را به منزل شما می آید و یا با شما زندگی می کند و از فرزند شما در غیاب یا حضور شما مراقبت میکند.

ممکن است شما هم برای پیدا کردن یک پرستار خوب بسیار جست ‌و جو کرده باشید اما هنوز هم برای انتخاب و تصمیم تان مردد باشید، کارشناسان کودکان معتقدند در زمینه پرستاری تجربه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

در مصاحبه با پرستاران کودک لازم است از تجربه‌هایشان سؤال کنید، همچنین در بالای فهرست خواسته‌های شما باید تجربه و داشتن اطلاعات در زمینهٔ مسائل ایمنی نیز باشد، تحصیلات در زمینهٔ رشد و تکامل کودک نیز قطعاً یک امتیاز مثبت است، وقتی یک پرستار مناسب را انتخاب کردید، چند بار در زمانی که خودتان خانه هستید، او را امتحانی دعوت کنید تا بتوانید کارش را ببینید.

نشانه‌های یک پرستار کودک خوب

ممکن است کمی طول بکشد تا کودک با پرستارش آشنا و به او علاقه‌مند شود و حتی بهترین مراقب‌ها هم نمی‌توانند جانشین شما یا همسرتان شوند.

با این حال ‌بعد از چند جلسه با هم بودن، باید ببینید که کودکتان با پرستار خود صمیمی شده است یا خیر، اگر این اتفاق نیفتاد، یا به خاطر این است که شخصیت‌های آنها به هم نمی‌خورد و یا به خاطر آن است که پرستار محبت و تسکینی را که کودک تان نیاز دارد فراهم نمی‌کند.

خوشحالی کودک و گرم گرفتنش الزاماً به معنای آن نیست که او از لحظه‌ای که پرستارش از در وارد می‌شود خوشحال و هیجان‌زده شود، تشخیص خوشحالی و شادی کودک یا گرم گرفتن او و احساس راحتی کودک یک احساس لذت‌بخش است که مادرها خوب آن را می‌فهمند.

مراقبت از کودک پیش فعال در منزل

کودکان پیش فعال، جنب و جوششان بیش از حد معمول است و توانایی تمرکز کافی بر روی فعالیت های خود را ندارند، دوره این اختلال در دوره بچگی فرد آغاز می شود، اگر اختلال کم توجهی در کودک درمان نشود این اختلال در سنین بالاتر هم به همراه فرد خواهد بود.

مطمئناً فردی که نتواند به درستی تصمیم بگیرد یا روی چیز به درستی تمرکز کند یا خیلی پر حرف باشد و نوبت را در امورات اجتماعی رعایت نکند، هر لحظه باید منتظر باشید که برای اطرافیانش و خودش مشکل ایجاد کند، پیش فعالی را با شیطنت های طبیعی اشتباه نگیرید.

مراقبت از کودک پیش فعال در منزل، باید به نحوی باشد که کودک پیش فعال اصلاً سرزنش نشود، آنها بیشتر از هرکسی مشتاق هستند که روی چیزهای مورد علاقشان بسیار متمرکز شوند و بسیار علاقه دارند مورد رضایت والدین و نزدیکان باشند.

ولی چیکار کنند که این کارها و بی قراریشان دست خودشان نیست، بلکه یک نوع اختلال است، شما بجای اینکه آن را با بچه های دیگر مقایسه کنید و مورد ملامت، تنبیه و سرکوفت قرار دهید بهترین رفتار این است صبور باشید و درمان آنها را با کمک پرستار پیگیری کنید.

نگهداری از کودکان دوقلو

پرستار دوقلوها باید مسائلی چون، «داشتن تسلط در مراقبت و نگهداری دوقلوها، داشتن اشتیاق به رشد و شکوفایی استعدادهای دوقلوها، داشتن رابطه ای سودمند و صمیمی با پدر و مادر کودکان، گذراندن دوره های آموزشی های لازم، توانایی طراحی بازی های هوشمندانه و شاد در راستای یادگیری مسائل لازم زندگی کودکان، وظیفه مدار بودن آن در مسئولیت هایش، توانایی مدیریت دوقلوها در موقعیت های بحرانی، حفظ آرامش در موقعیت های که تحت فشار یا خستگی، صبوری بخرج دادن در برابر سختی ها، توانایی مدیریت اوقات فراقت دوقلوها، برنامه ریزی فعالیت های خلاقانه برای دوقلوها، درک کودکان در شرایط خاص» و بر خیلی از موارد های دیگر که مربوط به کودکان است تسلط داشته باشند.

برخی دوقلوها به دلیل نارس بودنشان دیرتر حرف می زنند و همین طور نسبت به همسن های خود نحیف ترند، به منظور تقویت یافتن تکلم آنها بهتر است پرستار یا خانواده با هر کدام از آنها به طور جداگانه صحبت کنند تا حرف زدنشان تقویت شود.

اصولاً دوقلوها به دلیل همراهی با هم، کمتر ترجیح می دهند با دیگران روابط اجتماعی برقرار کنند، به همین علت بهتر است آنها را برخی مواقع از هم جدا کنید تا هرکدام از آنها خود به تنهایی روابط اجتماعی قوی داشته باشند و بتوانند بدون نیاز به قول دوم خود با دیگران ارتباط برقرار کنند.

نگهداری از کودک کم توان ذهنی و جسمی

پدر و مادر این نوع کودکان نقش بسزایی در تربیت کودکاشان دارند، معمولا اولین کسانی که با این بچه ها برخورد دارند پدر مادر و دیگر اعضای خانواده هستند که اگر این افراد هم نسبت به این کودکان بی تفاوت و نامهربان باشند، دیگر چه انتظاری از افراد جامعه میتوانیم داشته باشیم، اگر چنین رفتار ناشایستی از والدین یا نزدیکان این کودکان سر بزند این کودکان دیگر تمایلی به بروز توانمندی های درونی خود ندارند و همچنین موجب بیشتر شدن ناتوانی آنها می شود.

آموزش کودکان کم توان ذهنی و جسمی مرتبط به نخستین سالهای حیاتشان است، یعنی رفتار و آموزش هایی که مربوط به سال های نخست زندگی اوست تا پایان زندگی با او همراه خواهد بود.

همه کودکان سال های اولیه زندگی شان از با اهمیت ترین دوران یادگیری و آموزشی آنها است، همچنین در این سالها شخصیت آنها رشد و شکل می گیرد، اگر در این سالها اولیه والدین کودکان خود را به کانون های نگهداری و آسایشگاه ها دهند روابط قلبی در میان آنها از بین رفته و دیگر این کودکان تکیه گاه عاطفی برای خود نمی یابند تا با کمک آن استعدادهای خود را شکوفا کنند.

در این میان مادر برای این گونه بچه ها خیلی اثربخش است، والدین خصوصاً مادر اگر فرزندان سالم دارند به نسبت به آنها باید به لحاظ مراقبت، محبت و نوازش بیشتری به این کودکان کم توانشان داشته باشند.

به دلیل اینکه این کودکان با وجود اینکه نمی توانند ارتباط عاطفی برقرار کنند، بی محبتی ها و کم توجهی ها را به خوبی حس می کند و این رفتار شما موجب می شود کمترین توانمند های آنها هم سرکوب شود و همچنین باعث صدمه روحی نیز بشود.

مادر باید با کمک پرستار کودک ناتوان خود به درستی سال های اولیه زندگی او را طی کند تا کودک در بقیه مراحل زندگی خود بتواند با کمک کمی از اطرافیان خود هم استعداد های خود را شکوفا کند و هم از زندگی در دنیایی که عده کمی مانند او هستند لذت ببرد.

شما هم اگر به خدمات نگهداری از کودک در منزل با کارکشته ترین پرستاران در تهران نیاز دارید با شماره 09212364662 تماس بگیرید.

نظرات (۱)

مطلب خوب و جامعی بود پیشنهاد می دم مطالب دکتر آچار را هم بخوانید خیلی جالبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی